Úprava lokomotivy BN 150 na T211.0001 a  T211.1001

 

  

 

 

Na nápad jednoduché úpravy modelu této lokomotivy mě přiměla knížka, kterou jsem měl půjčenou od kamaráda POD ZNAČKOU ČKD v níž je pěkně vyfocená. Koupil jsem model BN 150 (Gützold 190/15/1) v komisi. Později jsem na internetu  sehnal pár fotek a článků od různých autorů kde jsem vypozoroval různé detaily a po té se pustil do přestavby modelu T211.1001.

 

 

 

 

 

1.      Krok byl nejprve rozdělat a důkladně pročistit a promazat model lokomotivy a zhodnotit úpravy.

2.      Krok druhý byl v úpravě podvozku odděláním nárazníků a spřáhla, nalakováním bílých a červených pruhů na čelech lokomotivy

3.      Ve třetí etapě byla úprava karoserie. Vybroušení imitace madel a zvětšení čelních oken u strojvedoucího. Taktéž upilováním předních a zadních světel .

4.      Místo imitace madel na lokomotivě jsem dosadil zvonkový drát bez izolace

5.      Nejdůležitějším je ale vybroušení a vyřezání otvoru pro větrák u kabiny (4 dvířka u motoru) v rozměrech 9x9 mm. (Platí pro T211.1001)

6.      Po odpilování jsem dosadil na jednu stranu pastovou destičku s rýhováním a na druhé straně jsem udělal otevřený větrák se žaluziemi (nastříhal jsem si proužky folie podobné z pet lahví. (Platí pro T211.1001)

7.      Bohužel jsem neměl takové štěstí a tak jsem si musel dodělat i schůdky ke kabině.

8.      Světla se můžou udělat ze špejlí (ø 3 mm) a nebo pro zručnější tam dosadit diody  ø3 mm, které můžeme buď osadit jako imitaci nebo je zapojit   elektricky s odporem o velikosti asi 600 ohmů ke sběračům proudu. Pozor na správnou polaritu diod! Já jsem použil nezávislé osvětlení lokomotivy, tudíž jsem ne jeden bok osadil do podvozku miniaturní posuvný přepínač spolu s konektorem a na druhé straně jsou osazeny baterie. Viz foto.

9.      Soukolí by měla být loukoťová ale můžou zůstat původní poněvadž nejsou stejně vidět přes podvozek.

10.  Bok podvozku jsem upravil (podle skutečnosti) vyrobením odlitku z modelu lokomotivy T211.0 a dosazením na bok.

11.  Povrchová úprava karoserie a podvozku je podle fotografií. Podvozek je v černé barvě na čele lokomotivy jsou bílé a červené pruhy. Karoserie modelu je ve světle modré barvě (já jsem použil barvu Revell odstín č. 58). Jelikož jsem zjistil že barva od revellu se už nevyrábí, byl jsem nucen najít náhradu a to barvu agamu č.65L.  Přední větrací mřížka a schůdky jsou černé matné.

 

Pokud se pustíte do této či jiné přestavby či úpravy modelu, tak vám přeji mnoho úspěchu.

 

            TADY JE PÁR FOTEK

 

 

          

 

 

      

 

            

         A NAKONEC HOTOVÉ DÍLO:

 

         

 

 

        

 

 

 

 

Autor:  Petr Krejčí