Úprava
lokomotivy BN 150 na T211.0001 a
T211.1001
Na nápad jednoduché úpravy modelu
této lokomotivy mě přiměla knížka, kterou jsem měl půjčenou od kamaráda POD ZNAČKOU ČKD v níž je
pěkně vyfocená. Koupil jsem model BN 150 (Gützold 190/15/1) v komisi. Později jsem na internetu sehnal pár fotek a článků od různých autorů
kde jsem vypozoroval různé detaily a po té se pustil do přestavby modelu
T211.1001.
1.
Krok byl nejprve
rozdělat a důkladně pročistit a promazat model lokomotivy a zhodnotit úpravy.
2.
Krok druhý byl
v úpravě podvozku odděláním nárazníků a spřáhla, nalakováním bílých a
červených pruhů na čelech lokomotivy
3.
Ve třetí etapě byla
úprava karoserie. Vybroušení imitace madel a zvětšení čelních oken u
strojvedoucího. Taktéž upilováním předních a zadních světel .
4.
Místo imitace madel na
lokomotivě jsem dosadil zvonkový drát bez izolace
5.
Nejdůležitějším je ale
vybroušení a vyřezání otvoru pro větrák u kabiny (4 dvířka u motoru)
v rozměrech 9x9 mm. (Platí pro T211.1001)
6.
Po odpilování jsem dosadil
na jednu stranu pastovou destičku s rýhováním a na druhé straně jsem
udělal otevřený větrák se žaluziemi (nastříhal jsem si proužky folie podobné
z pet lahví. (Platí pro T211.1001)
7.
Bohužel jsem neměl
takové štěstí a tak jsem si musel dodělat i schůdky ke kabině.
8.
Světla se můžou udělat
ze špejlí (ø 3 mm) a nebo pro zručnější tam dosadit diody ø3 mm, které můžeme
buď osadit jako imitaci nebo je zapojit
elektricky s odporem o velikosti asi 600 ohmů ke sběračům proudu.
Pozor na správnou polaritu diod! Já jsem použil nezávislé osvětlení lokomotivy,
tudíž jsem ne jeden bok osadil do podvozku miniaturní posuvný přepínač spolu
s konektorem a na druhé straně jsou osazeny baterie. Viz foto.
9.
Soukolí by měla být
loukoťová ale můžou zůstat původní poněvadž nejsou stejně vidět přes podvozek.
10.
Bok podvozku jsem
upravil (podle skutečnosti) vyrobením odlitku z modelu lokomotivy T211.0 a
dosazením na bok.
11.
Povrchová úprava
karoserie a podvozku je podle fotografií. Podvozek je v černé barvě na
čele lokomotivy jsou bílé a červené pruhy. Karoserie modelu je ve světle modré
barvě (já jsem použil barvu Revell odstín č. 58). Jelikož jsem zjistil že barva
od revellu se už nevyrábí, byl jsem nucen najít
náhradu a to barvu agamu č.65L. Přední větrací mřížka a schůdky jsou černé
matné.
Pokud se pustíte do této či
jiné přestavby či úpravy modelu, tak vám přeji mnoho úspěchu.
TADY JE
PÁR FOTEK
A NAKONEC HOTOVÉ DÍLO:
Autor: Petr Krejčí